romanfiction

Jouwpagina.nl

RECENSIES DE VIER HOEKPUNTEN

Annick Mertens van de nieuwe website voor boekrecensies Euro-Reviews geeft vier sterren aan De Vier Hoekpunten Van De Aarde. Zij schrijft: "Het verhaal begint met donderslagen en bliksemflitsen. Een staaltje natuurgeweld waarvoor Dwarf uit zijn holle boom te voorschijn komt. Maar dan merkt Dwarf dat er meer aan de hand is dan een gewoon onweer… Er valt tijdens al het natuurgeweld iets of iemand uit de hemel naar beneden. Wanneer Dwarf op onderzoek uitgaat, blijkt dat het een engel is. Lunas wordt door de Engelenraad naar beneden gezonden. Zijn taak is onderzoeken! Hij zit vol twijfels: Kan hij het aan? Kan hij afstand doen van het "Engel zijn"? Het eerste wat Lunas ziet wanneer hij bijkomt van zijn harde landing, is een kleine, ogenschijnlijk bange gestalte… De dwerg Dwarf. Dit boek gaat letterlijk en figuurlijk over gevallen Engelen. Over dienaren van Lucifer, dwergen, de onderwereld, onbalans op de aarde, een strijd tussen het goede en het kwade. De Vier Hoekpunten van de Aarde is door Eric Pijnaken in zeer mooie, bloemrijke verwoordingen geschreven. Dat op zich maakt het al tot een genot om te lezen. Voeg daar nog de krachtige inhoud van het verhaal aan toe en je hebt met De Vier Hoekpunten van de Aarde een boek dat je zal boeien van begin tot einde. Eens je dit verhaal, met als hoofdpersonen een gevallen engel en een dappere dwerg, begint te lezen zal je merken dat je het heel moeilijk vindt om het boek aan de kant te leggen. Zelfs wanneer je De Vier Hoekpunten van de Aarde volledig uitgelezen hebt zal je met je gedachten nog een tijdje in deze andere wereld vertoeven. Maar… is deze wereld met zijn strijd tussen goed en kwaad werkelijk zo verschillend van onze wereld?" Links naar diverse recensies vind je hieronder.

CHRISTINE\'S BOEKENPLANK

Resencie van 22 mei 2006.

blog.seniorennet.be/christine/